Om Anna-Brita

ANNA-BRITA FRANSSON: 2:a namn på valsedeln till kommunfullmäktige i Falköping

Anna-Brita Fransson har varit medlem i Folkpartiet, nuvarande Liberalerna, sedan 70-talet och har varit aktiv i nämnder och kommunfullmäktige sedan början av 2000-talet. Hon har haft följande uppdrag:

Falbygdens Fornminnes-och hembygdsförening:
ersättare sedan 80-talet

Kultur-och fritidsnämnden: ledamot 2002-2014,1:e viceordförande2006-2008, sedan februari 2018 ersättare

Kommunfullmäktige: ledamot 2010-2014, 2017-2018.  Ersättare 2004-2010, 2014-2017

Anna-Brita brinner för skolfrågor och tycker att Falköping ska ha en riktigt bra skola där alla elever kan utvecklas maximalt. Anna-Brita har under hela sin yrkesverksamma tid arbetat som adjunkt i engelska och tyska på Ållebergsgymnasiet och tidigare även på Fredriksbergsskolan. Hon anser att skolan är viktig, eftersom skolan gör det möjligt för ungdomar att följa sina drömmar och styra sina liv i den riktning de själva vill.

Som relativt nybliven pensionär har Anna-Brita också ett nyvaknat intresse för äldrefrågor och har anammat devisen att äldre ska få “leva livet, hela livet” med allt vad det innebär.

Anna-Brita är också mycket intresserad av litteratur och läser ständigt skönlitterära böcker och andra stora intressen är konst, historia, resor och naturligtvis politik. Hon anser att kulturen är viktig eftersom den berikar våra liv och förgyller vår tillvaro.